W trakcie codziennej jazdy samochodem do pracy silnik przegrzewa się mocniej, niż kiedykolwiek przedtem? Zauważyłeś, że rury wydechowej wydostaje biały dym. Te objawy świadczą o uszkodzeniu elementów silnika.
Co mogło się zepsuć? Prawdopodobnie uszkodziła się uszczelka pod głowicą. Pomimo uszczelka wykonana jest z paru warstw kompozytów, aczkolwiek nie jest wieczna, a ciągle wystawiona jest na spore obciążenia oraz wysoka temperatura i to tylko przyspiesza proces niszczenia
uszczelki pod głowicą.
Jeżeli więc zauważysz powyższe symptomy to
wymiana uszczelki pod głowicą musi być wykonana jak najszybciej, aby nie doszło do przegrzania silnika i kolejnych uszkodzeń.
Tego typu naprawę (wymianę uszczelki pod głowicą) przeprowadzamy w warsztacie Kobra Mechanika od 2002 roku , stosując jedynie zalecenia producenta pojazdu. Jednakże zanim zaczniemy rozbierać silnik najpierw przeprowadzimy
test na obecność tlenku węgla w w płynie chłodzącym .
Planując wymianę pod głowicą musisz liczyć się z dodatkowymi kosztami, gdyż dodatkowo wykonuje się: wymianę uszczelki pokrywy zaworów, planowanie głowicy, wymianę filtra oraz oleju, wymianę paska rozrządu . Nie czekaj do ostatniej chwili, aż zniszczy się silnik, przyjedź na diagnostykę silnika .